Lista!

Listor är inte min starka sida! Men jag hittade denna i en blogg jag läser dagligen: Sara
Så då snodde jag den och kollade över! Tips på om nått är riktigt onödigt, vad klarar man sig inte utan?


Vagn:
(x) Vagn
(x) Filt
( ) Åkpåse
(x) Täcke och kudde
(x) Plastad frotté
( ) Vagnleksak/Mobil
( ) Reflex
(x) Skötväska

Bil:
(x) Bilstol

Sova gott:
(x) Spjälsäng/Vagga
(x) Spjälskydd
(x) Madrass
( ) Täcke ( vi tänkte faktiskt inte köpa något täcke till vaggan )
( ) Kudde
(x) Lakan
(x) Plastad frotté
(x) Påslakanset
(x) Leksaksmobil/speldosa
(x) Gosedjur

 Sköta om:
( ) Skötbord
(x) Skötbädd/skötskydd
( ) Mobil
( ) Våtservetter
( ) Tvättlappar
( ) Blöjor
( ) Blöjhink

Äta mat:
(x) Amnings-BH
( ) Bröstpump
( ) Nappflaska
( ) Flaskborste
( ) Modersmjölksersättning
(x) Amnings kupor
( ) Haklappar
(x) Dreggelhaklappar

Bada:
( ) Badbalja
(x) Tvättlappar av frotté
( ) Babyolja
( ) Badhandduk med huva

Kläder stlk 50/52
(x) Body
(x) Dress
(x) Mjukisbyxor
(x) Mössa
(x) Pyamas
(x) Strumpor

Kläder stlk 56:
(x) Bodys
(x) Strumpor
(x) Pyjamasar
(x) VelourByxor
(x) Mössor
(x) Overall-tunn
(x) Overall-tjock
( ) Tossor

Mini-Apotek:
( ) Kräm mot röd bebisrumpa (Inotyol)
( ) Näsdroppar för spädbarn
( ) Panodil, stolpiller för spädbarn
( ) Febertermometer
( ) Kräm mot torr hud
( ) Idomin
( ) Barnolja
( ) Xylocain

 Övrigt:
(x) Filtar
( ) Amningskudde
( ) Bärsele
( ) Babysitter
(x)Snuttefilt
(x) Nalle/gosedjur
( ) Nappar
( ) Napphållare
( ) Fårskinnspläd
(x) Förvaringsmöbel till bebiskläder ( tager vad man haver:P)
( ) Babygym

Kommentarer
Postat av: BarbaEmma

Åkpåse tycker jag absolut att man måste ha, superviktigt! :P

Blöjor och tvättlappar måste man såklart också ha. Tossor, kräm mot torr hud och salva mot röd rumpa är också ett måste tycker jag. Allt annat kan man ju fylla på eftersom.

Lycka till med allt! =)

2011-11-13 @ 22:24:34
URL: http://barbaemma.blogg.se/
Postat av: Emmis

Det jag tycker ni verkar sakna som vi använde mycket när Felicia var liten är badbalja, inotyol, feber termometer och blöjor och tvättlappar/våtservetter så klart, antar att ni har samma täcke och kudde till vaggan som vagnen... Åkpåse tror jag inte ni är i behov av denna vinter, vi använde inte det första vintern, dom ligger ju ändå ner packad med overall och täcke i vagnen... :-)

2011-11-14 @ 01:03:30
URL: http://emma8513.wordpress.com
Postat av: Anna

Jag skulle inte klara mig utan amningskudden, perfekt till amningen men även mycket annat.

Sen får man en hel del bra att ha saker i väskorna på bb=)

2011-11-14 @ 08:24:20
Postat av: Vanilla

Hej! Vad kul att du hittade till min blogg och att du också väntar barn! Ni har inte så långt kvar ni heller! :-)



Ha en bra kväll!

Kramar

2011-11-14 @ 19:18:57
URL: http://byvanilla.blogspot.com
Postat av: Emmis

Jag var ute rätt mycket med Felicia då, men hon vart aldrig kall eftersom hon var nedstoppad... :) Jodå, bara fin fint, längtar tills på onsdag... :)

2011-11-14 @ 23:35:48
URL: http://emma8513.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0