Dag 1

Sofia utmanade mig häromdagen, så det är väl lika bra att köra på:D

Dag 1 Om Mig!

Elin heter jag, jag är nybliven 25(!) åring, född på sundsvalls BB 7 Januari kl 03.16 för att vara exakt;)
Jag har haft en otroligt trygg uppväxt med mina syskon och mina föräldrar som har varit gift sedan jag var nästan ett år!
En uppväxt med mycket kärlek!
Jag har alltid haft en mycket nära relation med min Farmor och Farfar. ( Farfar finns tyvär inte länge bland oss)
Låg och mellanstadiet så gick jag 2 år på varje skola, det är ingenting som jag har haft nått emot, utan tyckt om att lära känna mycke olika människor!
Högstadiet gick jag på Franzénskolan, och hade väldigt kul! En skola som dom nu har stängt:P
På gymnasiet så bytte jag stil till en såkallas pop/indie stil!

Jag gick Hotell och Restaurang! Någonting jag insåg efter ett tag att jag inte ville jobba med, men hade en underbar klass, så jag gick klart ändå!

Efter gymnasiet så provade jag på lite olika jobb. Telefonförsäljare, jobbat i kiosk och stått i Kassan på Åhlens.
Tiden efter gymnasiet så träffade jag en tjej som skulle till och bli min allra bästa vän ( men det kommer vi till senare) hehe
Och sedan av en slump så träffade jag Hans! Helt klart mannen i mitt liv!
Jag vart helt tagen med storm och så himla kär( är det än idag )
Spenderade mycket tid nere i Hudiksvall.

Sedan stod jag den sommaren utan sommarjobb, så min mamma övertalade mig att söka mig inom vården/hemtjänsten. Ett jobb som jag tidigare sagt att jag ALDRIG skulle jobba med!
Provade några dagar, och var fast! Trivdes riktigt bra i den rollen att få hjälpa personer som verkligen behöver!
Jobbade hela sommaren i Härnösand, sedan flyttade jag mer eller mindre ner till Hudiksvall och sökte jobb här också, och sedan hösten 2007 så har jag jobbat på samma underbara hemtjänstgrupp här nere!
Hösten 2008 påbörjade jag även Undersköterskeutbildningen, träffade så mycket underbara människor och några av dom kom att betyda mycket för mig!

Våren 2010 genomgick jag en Gastic Bypass, en operation som har gjort mitt liv så mycket bättre!
Vågen står nu på lite drygt -40kg och jag är såå lycklig!!

Nu sitter jag här i Hudiksvall, i en underbar bostadsrätt, med inte mindre än 3! hundar, som är mina ögonstenar, med en underbar man vid min sida! Utbildad undersköterska och har månadsVik. Jag är helt tokig i inredning, men älskar det stilrena som nog syns ganska väl här hemma.
Livet är otroligt vackert och jag är såå nöjd





01 om mig,                                 09 det här ångrar jag,
02 mina föräldrar,                      10 ett annat ögonblick,
03 mina syskon,                          11 det här får mig att må bra,
04 min dag,                                 12 en plats,
05 en bästa vän,                         13 ett favoritminne,
06 ett ögonblick,                         14 mina rädslor,
07 vad är kärlek?,                       15 framtiden,
08 det här hade jag på mig idag,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0