Vårat mirakel ♥

Jag tänkte mig att jag skulle skriva och berätta litegranna om detta som tar upp all min tid med tankar och funderingar och förhoppningar♥

Det hela startade i början av maj. Vi hade varit i stockholm och haft en av dom absolut roligaste helgerna!
Tänk om jag visste när jag satt i bilen hem den söndagen vad som skulle hända oss dagen efter. Hur hela vårat liv just skulle få en helt annan betydelse. Att någonting såå underbart skulle ske.
2 Dagar före Hans födelsedag fick vi beskedet, att 2 dagar före Min födelsedag, närmare bestämt 5 Januari är vårat underverk beräknat!
En riktig födelsedagsbebis!♥


Det första veckorna efter plusset gick jag runt som i en bubbla. Mådde som jag brukar bortsätt ifrån att jag hade en molande mensvärk.
Det var först efter vecka 6 som de berömda gravid påminnelserna kom över mig;) Med en förlamande trötthet och illamående som gjorde att jag mest bara låg i soffan, drack isvatten ( det lindrade mitt illamående) och kollade på film och all energi jag fick över gick åt till att orka jobba. Men det gick faktiskt!

Detta är första bilden vi har på våran lilla räka som växer stadigt i magen!
Detta är i vecka 6-7 nån gång, då är den lilla bara 5,7 mm!

Illamåendet och tröttheten ( som kan skölja över mig fortfarande) Hade jag som mest aktivt fram till vecka 14 ungefär.
Men nu mår jag för det mesta riktigt bra, lite mer kvällstrött och kissnödigt bara:D

Jag var som säkert dom flesta andra otroligt nervös inför RutinUL! Undrade om dom ens skulle hitta någon där inne!
Men jag hann knappt lägga mig så hade hon fått upp det absolut vackraste miraklet på skärmen som gladeligen både visade upp sig och sparkade runt och sträckte på sig. En morgonpigg liten person ;)




Tänk, det känns helt fantastiskt att vi ska bli föräldrar till dig!

Magen har börjat synas litegranna! och varje dag känner jag sparkar! Eller ja, det känns mer som små puttar. Men väldigt tydliga, dom syns t.om ibland utanpå magen!
Och Hans♥ fick förra veckan känna några sparkar han också! Åh så mycket kärlek vi känner för dig där inne!
Undrar så vem det är, om det är en pojke eller en flicka?


Jag kan ju inte skryta med att jag är en såndär överaktiv bloggare annars, men detta är anledningen till att det har blivit ännu sämre på denna fronten nu i sommar, då det ända jag har haft i huvudet är den lilla Grodan♥ som växer där inne!
Så det återstår att se om jag kan bli lite mer aktiv med detta nu när det är ute i det öppna!


Kram ♥

Kommentarer
Postat av: Therese

Stort Grattis!! Gud vad mysigt : ) Hade det på känn på nåt vis även fast jag inte känner dig, hi hi : ) All lycka till er, det är en fantastisk upplevelse och resa!

2011-08-16 @ 20:16:38
URL: http://iggbomt.blogspot.com
Postat av: Emmis

All lycka till er vännen, hade lite på känn i somras, men vi hade ju aldrig tid att ses, men nu snart skall det bli en dejt så jag får se gomagen med egna ögon... :)

2011-08-16 @ 23:37:10
URL: http://emma8513.wordpress.com
Postat av: Jonna

Är så glad för erann skull =D Myspys med bebbe

2011-08-19 @ 09:05:26
Postat av: Sara *Sarasdiary*

Grattis till erat mirakel =) Inte visste jag att man får göra ett UL så tidigt, får alla göra det som är gravid ? =)



KRAM!

2011-08-21 @ 23:06:05
URL: http://sarasdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0