Lillpruppen

Lillpruppen Charlie har varit lite dålig några dagar,
Hängig och så hakar det upp sig när han andas ibland så att dte låter som att han snarkar...
Har varit så nästan hela tiden sedan i onsdags.
Igår då det fortfarande inte hade gett med sig så ringde jag veterinärsjouren, förklarade hur läget var för jag ville ha lite råd.
Hon tyckte att det va bra om jag kom in med honom. Men vi ansåg båda två att det inte var såå akut att han behövde åka dit på engång! Så vi fick en tid idag.
Åkte dit, det tyckte han va lite läskigt... Att åka utan Elliot, dom gör ju allt ihop.

Väl inne på rummet så började dom undersöka honom, tog tempen, ett blodprov, vi fick försöka fixa ett urinprov. Dom lyssnade på hjärtat och lungorna.
Han hade lite feber, och blodprovet visade på höga värden och när vi ÄNTLIGEN lyckades få till ett liiiiiitet urinprov av honom så visade det sig att han hade en del blod och vita blodkroppar i urinet.
Så veterinären trodde att det med handningen berodde på att han hade en stor infektion i kroppen och halsen nog var lite svälld och det resulterade i att han får dom där låsningarna.
Så nu ska han äta antibiotika i 7 dagar, morgon och kväll och vi hoppas på förbättring!!

Han var så jätteduktig min lilla prupp!
Men nu tror jag att han är lite sur på mig. Hände nog lite mycket otäcka saker idag,
en termometer i rumpan, ett blodprov, kissa i en burk och så fick han 2 sprutor!

Men snart ska vi åka till Härnösand så att han får leva loppan över helgen!
Och vi håller tummarna att han blir bättre snart!




Kommentarer
Postat av: sandra

naaaw liten bebis, hoppas allt går över snart och att han blir bättre!

2010-05-28 @ 18:28:22
URL: http://stigentillettnyttliv.blogspot.com
Postat av: Emmis

Pussa lill vännen från mig också... :)

2010-05-29 @ 01:47:11
URL: http://felicia4ever.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0