URK!

När jag opererade mig 24 mars, så var jag jättenoga med att prata med försäkringskassan innan hur jag skulle gå till väga och så vidare. Så gjorde som dom sa, sjukanmälde mig samma dag som jag skulle operera mig!
Vart inlagt, och sjukskriven i 4 veckor....  Kändes välbehövligt för jag var väääldigt trött och så i början.

För ett tag sedan så ringde försäkringskassan och babblade på att enligt deras bestämmelser så ska en arbetslös/ timvikarie inom vården som gjort följande operation bara va sjukskriven 2 veckor och de andra två veckorna söka lättare jobb! Fine, det hade väl inte varit hela världen om dom hade INFORMERAT om det i tid... inte 3 veckor EFTER att jag varit sjukskriven! men ja, iallafall så skulle dom skicka mitt sjukintyg till läkaren för kompliterande uppgifter... Nu är det Juni ( om det är nån som missat hehe) Och jag får fortfarande inga pengar för att läkaren inte skickar in nya uppgifter.... och får dom ingen komplitering så gör dom en egen bedömning utifrån de uppgifter dom har.. så det lär bli 2 veckors pengar.. + att dom hade räknat ut min årsinkomst på det jag hade hunnit jobba ifrån det jag slutade skolan i januari - februari = ungefär 4 pass sammanlagt och slagit ut det på ett år, och så fått fram min årsinkomst, så har jag tur så får jag väl ut 50:- eller någe!

Jag kan inte annat säga än att jag tycker synd om dom stackarna som är riktigt sjuk och inte kan jobba och inte riktigt har energin och bråka!
Men nog fan ska det alltid vara någonting!

Nu har jag försökt få tag på sköterskan som har hand om sånna patienter som mig, för att hon ska prata med läkaren....... får väl testa sen igen....


Tips, håll er kärnfriska, undvik försäkringskassan och läkare! tror det blir bäst så i längden! ( tänk om det ändå vore så enkelt )




Kommentarer
Postat av: sandra

men gud! ringt monica? de är 4 veckor som gäller för en sån op, bara för att man jobbat förut så ska man va sjukskriven 2 v näää..f-kassan e ba skit!



hoppas de löser sig!



hitat nån ny bil en då?

2010-06-10 @ 22:43:47
URL: http://xcuseme.bloggplatsen.se
Postat av: sandra

nice med 2 siffrigt! längtar också till det! okej mm har ringt henne jag också hela veckan men inge svar, igår morse ringde ja på telefon tid så ringde hon upp vid 13, skulle ha nta recept på b12 och järn.



svårt att få tag i människor ibland!



händer i hlgen? joo det e bara bra med mig annars sj?

2010-06-10 @ 23:06:17
URL: http://xcuseme.bloggplatsen.se
Postat av: sandra

dom är jävligt sega, tog mig 2 veckor för att få sjukskrivningen och då ringde jag varje dag, sen var ja dit 2 ggr.

2010-06-10 @ 23:41:35
URL: http://xcuseme.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0