Operationsberättelse!

Onsdagen den 24 mars kl 07 skulle jag infinna mig på dagkirurgen.
Så jag klev upp kl 05 och duschade med descutan och packade det sista.
Så kl 07 hade Jag och Hans åkt till dagkirurgen. Där fick jag träffa en sköterska och en Undersköterske elev.
Jag fick byta om till dom otroligt sexiga sjukhuskläderna.
Sedan var det dags att säga hejdå till Hans. Det kändes jobbigt men ändå bra, för dagen jag så länge väntat på var här.
Sedan var det dags för invägning och få lite mediciner, samt en fragminspruta ( blodförtunnande).
Det kan inte ha dröjt länge innan jag vart hämtad ifrån operation. Kanske 20 minuter.
Jag fick gå in på operation och dricka nån väldigt äcklig "shot" som smakade....typ saltvatten.
Sedan gick jag lägga mig på operationbordet. Personalen där var väldigt lugna och snälla och jag vart väldigt lugn
när jag låg där.
Dom satte en nål i ena armen och jag fick lite lugnande och en syrgasmask över ansiktet.
Sedan fick jag sömnmedel och det vart nattinatti.

Vaknade upp ett tag senare ( minns inte hur lång tid det tog) Och fick förflytta mig till min säng.
Sedan in på Uppvaket.. Var så fruktansvärt trött så jag kunde inte hålla ögonen öppna, och varje gång jag somnade
gick syresättningen ner så jag fick syrgas... En jävla slang med skumgummi på som kliade som tusan!!!
Vid 11 tiden ville jag gå på toa för första gången, och personalen vart jätteglad, så dom körde min säng närmare och jag fick gå
med hjälp av dom. Men när jag kom tillbaka till sängen så mådde jag så fruktansvärt illa och var jätteyr.
Men dom hjälpte mig att andas igenom det!
Och jag åkte tillbaka på min plats.
Och somnade gott om, men jag drog tydligen ur syrgasen när jag somnade för att det kliade så fruktansvärt mycket,
så dom kom med en grimma istället som jag fick, det gick mycket bättre!
Vid 12 tiden så ringde jag till Hans och sa att allt hade gått bra men att jag va fruktansvärt trött så han fick ringa
mamma och farmor.
Sedan somnade jag om och sov tills dom hämtade mig upp till avdelningen.
När jag kom dit upp och sköterskan som skulle ha hand om mig hade pressenterat sig så somnade jag om.
Jag var så fruktansvärt trött!!
Vid 5 tiden så kom Hans dit och bara satt med mig fast än att jag bara sov hela tiden. Men ibland vaknade ja till,
och då kändes det så bra att ha honom där som satt och höll mig i handen!
Och vid 7 tiden så började jag få jätteont i sidan, det lixom högg, så jag fick en spruta smärtsillande och vart om möjligt
ännu tröttare!
Hans stannade kvar tills strax efter7 och sedan åkte han hem! Han är verkligen guld värld som satt där så länge fast jag bara sov!
Hela första natten så kom sköterskan in och kollade min syresättning och blodtryck.( fick ha syrgas hela natten). för det är viktigt att hålla koll på de,
för det kan vara ända sättet att upptäcka ett läkage i tid!
Men allt var jättebra!

Dag 1.
Första dagen uppe på avdelningen så mådde jag riktigt bra!
Var öm i magen så klart! Men mådde ändå bra! Var uppe och försökte gå så mycket jag orkade men var fortfarande väldigt trött!
Hela den dagen gick åt till att irritera mig över mitt dropp som jag tyckte va i vägen hela tiden hehe och läsa tidningar!
och på eftermiddan så kom Hans förbi igen samt även mina svärföräldrar! Och dom hade köpt med sig tidningar! Det var väldigt uppskattat!
Sedan på kvällen när dom hade åkt så fick jag en rumskompis! En jättefin tjej som hade tagit bort sina halsmandlar men mådde inte så bra!
Vid 8 tiden var jag så trött så jag fick sköterskan och ta bort droppet som var tomt och jag vart skitglad och tänkte att jag
äntligen skulle få sova utan den där "jävla slangen" Och så somnade jag! Men vid 22 så kom sköterskan in o väckte mig och gav mig ett nytt dropp!
Men natten flöt på och jag låg o lyssnade på min ljudbok!


(åter igen så bjuder jag på min otroligt snygga mage!)

Dag 2.
Fredag.
Jag fick frukost ( fil, som jag förövrigt inte tycker är spec gott) men det gick ner. Och så fortsatte jag och lyssna på min bok
sedan var de dags för lunchen! Den gick också jättebra! och sedan kom läkaren på ronden och hörde hur jag mådde!
Och jag hade inget att klaga på, tyckte att jag mådde förvånansvärt bra!
Sedan fick jag mina recept på alla mediciner och Hans kom upp på avdelningen och följde med mig ner på apoteket eftersom att jag kände mig lite yr.
Nu var det bara att invänta middan och sedan skulle jag ÄNTLIGEN få åka hem till mina älskade grabbar!


Det var så otroligt skönt att komma hem! Sitta i sin egen soffa och bara mysa!
men jag var fortfarande väääldigt trött så klockan 8 så frågade jag Hans om det gick bra att jag somnade haha.
Och jag tror att jag sov innan han svarade äns!


(idag ser min mage ut såhär)
14 kg senare!




Kommentarer
Postat av: Anna

Haha jag tror minsann och Niklas och Hans kan "knäppa" sig tillsammans. Niklas e ganska less på mitt tjat med! :) haha



Bra skriven operstionsberättelse, vad spännande, 14 kg. Fattar du vad mycket det är?!! Gud så roligt!

2010-04-22 @ 14:03:28
URL: http://qtee.blogg.se/
Postat av: Moa

Härlig blogg du har! :D Kul att operationen verkar vara lyckad, det är juh en väldigt krävande process. Mass kramar Moa

2010-04-22 @ 14:14:32
URL: http://doitforher.blogg.se/
Postat av: sandra

härligt, allt gick ju superbra, är lite avis att du kunde sova så länge vela också det då hehe.



dina ärr ser ut som mina förutom att mina prickar där stygnen suttit är borta, annars ser vi rätt lika ut :)



testat att sola solarium? om itne så gå till de nya stället brevid jambo as bra där!! solade där igår å dom har breez så trycker man sprutar de lite vatten på en sen har dom en knapp för aromer osv as nice :)

2010-04-22 @ 14:29:08
URL: http://stigentillettnyttliv.blogspot.com
Postat av: Evalotta

Det låter ju som allt flöt på bra under dom där dagarna! Men jag vet hur sjukt trött man kan bli av alla medel de ger en på sjukhus...drog-drottningen herself know the deal;) haha!



Är så glad att du äntligen nått dit du så länge velat,jag vet att du kämpat på med vikten många år och trots att kontakten mellan oss försvann så fanns du i bakhuvudet hela tiden!



Nu har din resa med ditt nya liv börjat och jag tror att den kommer bli KANON!:)

2010-04-22 @ 14:58:42
URL: http://janeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0