Pojke eller flicka?

Jag hittade ett "test" på en blogg idag, angående kön på bebisen!
Så jag tänkte att jag skulle testa! Spännande!
Ja, här har ni iallafall resultatet:)

Magens form
Pojke: Toppig, utåtstående mage som inte syns bakifrån. X
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna.

Pigmentrand på magen
Pojke: Lång & tydlig rand.
Flicka: Ingen rand. X (än så länge iallafall)

Babyns hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min. X

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet. X ( haha tolkningsfritt men inte haft nån spec viktuppgång och så)
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.

Halsbränna
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite eller ingen. X

Babyn hickar
Pojke: Lite eller inte.
Flicka: Mycket. X

Babyn sparkar
Pojke: Mycket. X
Flicka: Lite mindre.

Var i magen babyn ligger
Pojke: Babyn ligger högt. X
Flicka: Babyn ligger lågt.

Blödande tandkött
Pojke: Mindre blödande. X
Flicka: Mycket blödande.

Utåtputande navel ( Inte fått än och vet inte om den kommer heller, så låter det vara osagt)
Pojke: Senare under graviditeten.
Flicka: Tidigt i graviditeten.

Babyn sparkar på
Pojke: Höger sida. X
Flicka: Vänster sida.

Mammans illamående
Pojke: Inte alls eller lite. X
Flicka: Mycket.

Håret på mammans ben
Pojke: Snabbt växande.
Flicka: Normalt växande. X

Mamman är sugen på
Pojke: Choklad & Lakrits.
Flicka: Frukt & Syrligt. X

Slutresultat
Pojke: 7 st
Flicka: 6 st


Kommentarer
Postat av: Karolina, gravid i v. 28 ♥

Oj, vad jämt! vad tror du att det blir?:)

2011-12-06 @ 16:19:50
URL: http://mykarolinas.blogspot.com
Postat av: Anna

Åå vilken rolig lista, jag lånar :)

Hoppas allt är bra, 1 månad kvar idag!

2011-12-06 @ 20:44:24
URL: http://familjenpettersson.blogspot.com
Postat av: Lisa-mamma till Isac

Tror absolut på en pojke :) Vad hade ni för datum nu igen? Jag vill ha en gissningslista! :)

2011-12-06 @ 20:47:52
URL: http://lisasdag.blogspot.com
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Haha, enligt det där testet skulle Ida ha varit en pojke....

2011-12-06 @ 21:32:51
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Lisa-mamma till Isac

Då vill jag lägga en gissning på 8:e jan och en pojke ;)

Lite sen nyårsfest för oss på bb då bara ;)



Jo, han gnäller och har ont i munnen, så han har fått lite alvedon idag faktiskt. Tycker den borde spricka igenom inatt för huden för är så himla tunn nu.



Läkarna har ingen aning om varför jag får såna reaktioner. Liknar inget dom hört förr... Ska få komma tillbaka i jan och så ska jag äta nåt som utlöser en reaktion så dom får observera. Men jag fattar inte hur dom ska bli klokare av det, för stickningar i huden och kliande hud är ju inget som syns direkt :-/

2011-12-06 @ 21:39:59
URL: http://lisasdag.blogspot.com
Postat av: Jenny - gravid i New York

Jag har en pojke i magen men enligt testet ska jag definitivt ha en tjej.. :)

Har du någon "önskan" om kille eller tjej? Eller en känsla?



Jag har bott här i snart 3 år nu. Sprang in i mannen i mitt liv en sen utekväll på Manhattan & sedan dess har vi varit oskiljbara. Det var bara att gifta sig & börja leva drömlivet :)

Hus är hemskt hemskt dyrt! Minst 20 miljoner för något vettigt. Inte billigt!



Jag mådde hemskt illa till vecka 16, sen sådär till vecka 20 & sedan dess har jag mått superbra!

Hur har du haft det?

Kram!



2011-12-07 @ 02:34:44
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Lisa-mamma till Isac

Jag reagerar ju i princip på alla kolhydrater... Bröd, socker, pasta, ris, potatis, halvfabrikat, vare sig det är frysmat el typ såser, dressingar.. Frukt, mejeriprodukter. Ja, u name it :(



Ja men då hinner du ladda med tårta innan förlossningen, är väl super det? ;) men jag tror på natten mellan 8-9:e så det kan ev hinna till 9:e också..

2011-12-07 @ 08:05:10
URL: http://lisasdag.blogspot.com
Postat av: Jonna

Fick lika som dig :-P undras vad vi får :-D

2011-12-07 @ 14:42:18
Postat av: Emma

Oj vad spännande!

Fast den där listan var typ tvärtemot för hur det varit för mig, med båda barnen. =)

2011-12-08 @ 11:28:59
URL: http://barbaemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0