TACK ALLA!!

Dagen har varit så otroligt mysig!
Tack alla som komhit.
Fick en massa fina saker, och ett pressentkort på ansiktsbehandling som jag ska unna mig när jag är klar mer skolan :)
som att ge mig själv en klapp på axeln för att jag äntligen då är utbildad undersköterska^^
Sara och Emma kom hit också. tack tjejer. ni är så underbara o fina.
Av emma fick jag ett sånthär paket med 6 st lotter. och tror ni inte att jag vann:D haha på VARJE lott :D
hur stor är dom oddsen! Vart ju självklart ingen storvinst, men bara grejjen att jag vann på varje lott av dom där 6 st:P
men nu har jag väl förbrukat min chans på storvinst:D hahah
Emma stannade en stund längre än alla andra,
så vi drack vin, spelade Buzz och kollade på The big bang theory. hahahahahah

Nu är jag så fruktansvärt trött och borde nog gå och sova. min nacke dödar mig lika så mina fotleder.

Har förresten tagit upp kontakten med en gammal vän!
sånt är fint tycker jag!


godnatt och puss

Kommentarer
Postat av: Evalotta

Ja men det var väl nån mening med livet man lever just nu. Jag tycker dock att både du och jag är alldeles för unga för att ha sånna problem som vi har! Men men...thats life!



Ja dina hundar var väldigt söta:) Våran hund är mest en klumpig...klump! Haha hon är en liten bulldozer som river allt i sin väg,men hon är vår och hon är otroligt snäll mot alla:) Såg du bilderna på min blogg med staffevalparna? Jag var riktigt sugen på att nappa med mig en sån liten fis:) otroligt fina.



Ja min bror har tjatat på mig om skola,hörde ju med försäkringskassan i början av sjukskrivningen. Jag kunde läsa på Comvux om jag ville,och de betalade samma summa som jag redan har. Men det lät inte så lockande. Får se hur livet ter sig framöver. Är jag sjuk så måste jag omskola mig för att kunna skaffa ett jobb som passar mig mer. Tycker du är modig som vågade satsa! Det är så man kommer framåt i livet:)

2010-01-09 @ 23:52:19
URL: http://janeva.blogg.se/
Postat av: Emmis

Det var super trvligt hjärtat, tack för att jag fick komma, måste spela buzz och kolla på the big bang theory lite onykter nån mer gång, var ju skit kul... :)

2010-01-10 @ 10:38:18
URL: http://felicia4ever.blogspot.com
Postat av: Ida

Helt rätt gissat, du har vunnit pussar och kramar från imitatören! :)

2010-01-10 @ 10:48:54
URL: http://albinochida.blogspot.com
Postat av: Evalotta

Ska fixa med msn ikväll,så skickar jag bara adressen till dig sen:)



Ja Janne är sugen på en till,jag smälter väl egentligen när jag ser alla valpar! Det var inte meningen ens att vi skulle ha Ester,men jag blev övertalad att iaf åka och titta på henne! Hon var sist kvar,alldeles rynkigt,rund och hade ett urgulligt underbett! Det gick ju inte att säga nej,så nästa dag var vi hundägare:D Det skulle vara roligt om Ester hade en kamrat,vi brukar ofta ta hem och vakta andra staffar,så hon får leka av sig en helg och så...men jag vill nog ha ett hus först innan vi skaffar en till! De har en tendens att riva och rumla runt ganska bra nämligen;)Skulle vara skönt med rasthage!



Ja men vi kanske är 80 i själen?? :D Eller så har vi bara haft en jädrans otur!

2010-01-10 @ 15:50:23
URL: http://janeva.blogg.se/
Postat av: Evalotta

Ja men det går inte att säga nej till alla små sötnosar. Ville ta med mig alla 9 små valpar i Lördags! Det var fränt med så små...Att Ester varit så liten...har inte ens märkt att hon vuxit upp liksom:D

Men hund är ett bra sällskap när jag är hemma hela dagarna,dessutom har man förbättrat konditionen betydligt pga alla promenader:)



Dina hundare ser verkligen ut som små tussar:) Jättefina!

2010-01-10 @ 21:04:48
URL: http://janeva.blogg.se/
Postat av: Evalotta

Ja jag har ju rehab träning 4 vardagar i veckan,2 dagar varmvattenbassäng och 2 dagar spegeln. Det håller en ju lite sysselsatt. Bra dagar går jag ut med hunden,kanske släpper henne. Det är trist bara att alla man känner jobbar ju hela dagarna! Har en kompis som jobbar lite skift och så,så då brukar vi träffas när vi kan:) Men jag måste erkänna att det blir MYCKET dator och TV:D

2010-01-10 @ 23:18:48
URL: http://janeva.blogg.se/
Postat av: Evalotta

Jag tycker vattengympan är kanon:) Superskönt i vattnet,jag har lyckats få starkare muskler och när jag är i vattnet så har jag inte ont. Smärtan har dock inte blivit bättre,men jag fortsätter ändå,jag blir ju iaf starkare och avslappnad för stunden:) Akupunktur gick jag på ett tag,men min sjukgymnast avbröt behandlingarna för min rygg (jag har ju nervsmärtor,typ det gör ont när man tar på huden osv)ville inte att nålarna skulle sättas där:( Alltså det var ENORMT smärtsamt till slut...blev helt röd och svullen på ryggen så...det var synd för jag blev faktiskt avslappnad efter varje behandling trots allt. Men men...



Ja vi släpper Ester så ofta vi kan. Hon har också en tendens att "bli döv" när hon kutar runt med andra hundar,hon vill liksom bara busa. Men godis funkar alltid. När vi släpper henne utan andra hundar så lämnar hon inte våran sida! Vi kastar lite freesbee och boll. Hon behöver släppas så ofta som möjligt,annars blir hon jobbig och hittar på fula bus inomhus!:D (det rimmar):)

Det svåra är bara att hitta ett bra ställe att släppa henne på,hon är from som ett lamm och skulle aldrig göra en fluga förnär,men hon vill gärna fram till alla och hälsa! Vilket absolut INTE uppskattas av många...de blir rädda eftersom hon är...eh...en "kamphund" (hatar det ordet) Så...det blir många nattlekar för oss:) Då är det inte så mycket folk ute:D

2010-01-11 @ 14:42:26
URL: http://janeva.blogg.se/
Postat av: Evalotta

Ja det brukar brista lite i uppfostran av mindre hundar. Tror det är för att ägarna anser väl kanske att de ändå inte kan göra så stor skada,man kan bara vifta bort dem typ! Men det är ju ofta småhundars beteende som får större hundar/andra hundar att "attackera" eller vad man ska säga...men skulden hamnar alltid på den med störst hund. Lite tråkigt...Men när Ester träffar på mindre,jobbiga,gläfsiga,bitande småhundar brukar hon bara sätta sig ner och med nosen i vädret ignorera dom:D

2010-01-11 @ 22:32:21
URL: http://janeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0